Model | Prędkość ⇅ | Prędkość ⇆ | Moc silnika | Cena brutto |
---|---|---|---|---|
CPEF 100-2,0 | 0,6 i 2,5 m/min | stacjonarna | 2 x 2,3 kW | 67694,00 zł |
CPEF 100-2 VTEF | 0,6 i 2,5 m/min | 2,8 i 11 m/min | 2 x 2,3 kW | 85924,00 zł |
Wybierając elektrowciąg należy kierować się jego przyszłym zastosowaniem. Dostępne modele Yale CPV i CPE posiadają wiele opcji konfiguracji i dlatego w zależności od rodzaju planowanej pracy oraz jej intensywności proponujemy następujące wersje:
Z podwójnym pasmem łańcucha - do warsztatów i podnoszenia precyzyjnego. Dzięki użyciu zblocza łańcuchowego posiadają większy udźwig przy zachowaniu kompaktowych gabarytów. Dedykowane są do delikatnych ładunków i podnoszenia wymagającego dokładności np. przy obsłudze obrabiarek i maszyn do obróbki metalu, podczas wymiany form i matryc oraz załadunku elementów poddawanych kształtowaniu.
Z pojedynczym pasmem łańcucha - do intensywnej i długotrwałej pracy. Wersje te przeznaczone są do wydajnego podnoszenia na większe wysokości. Mocniejsze silniki elektryczne umożliwiają poddawanie tych wciągników elektrycznych dłuższym obciążeniom. Wykorzystywane są w budownictwie przemysłowym i maszynowym oraz w cyklicznych zadaniach transportowych.
Z dodatkową wolniejsza prędkością podnoszenia – większa kontrola. Niezależnie od ilości cięgien istnieje możliwość wyboru wersji dwubiegowej. Zredukowana prędkość pozwala na większą kontrolę w newralgicznych fazach pracy – przy kontakcie ładunku z podłożem i rozpoczynaniu podnoszenia.
Wersje szybkobieżne 18 m/min - do szczególnie intensywnych prac - dostępne są w wersji 250 kg i 500 kg. Posiadają najwyższe parametry w swojej klasie.
Wyższa wydajność ED: 50%. Urządzenia zasilane takim napięciem mniej się grzeją podczas pracy, są bardziej niezawodne i sprawdzają się nawet z długim cięgnem. Ich prostsza konstrukcja przekłada się również na niższy koszt zakupu.
UWAGA: wszystkie 3 fazowe urządzenia z udźwigiem powyżej 250 kg podlegają pod dozór techniczny UDT.
Najwygodniejszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zdalna obsługa drogą radiową. Najczęściej jednak stosowane jest standardowe sterowanie przewodowe. Ze względu na napięcie prądu płynącego w kasecie wyróżniamy:
Przejezdne modele VTE używają podwieszonego dźwigara jako toru jezdnego. Dzięki specjalnemu profilowi kół wózka belkowego, możliwe jest użycie zarówno belki ze stopką płaska jak i skośną. Wózki występują w dwóch szerokościach A: 58 – 180 mm i B: 180 – 300 mm.
O ile podłączenie wersji stacjonarnej ogranicza się do użycia odpowiednio izolowanego przewodu o zalecanym przekroju metalicznym to w przypadku wersji przejezdnej jest to czynność bardziej złożona i wymaga zastosowania systemu przejezdnego zasilania. Najczęściej stosuje się system stale podążającego przewodu elastycznego podwieszanego na wózeczkach kablowych. Ich równoległy tor jest niezależny od toru wciągnika elektrycznego i musi być dopasowany do długości głównego toru jezdnego. Kompletne systemy przejezdnego zasilania znajdziesz w dziale – akcesoria do elektrowciągów.